Markkinointi-iltamassa oppia hakemassa | Hennaksi

Markkinointi-iltamassa oppia hakemassa | Hennaksi

Tässä alkutaipaleella olevan sisällöntuottajan ja copywriterin kannattaa ottaa oppi irti sieltä, mistä vain se on mahdollista saada. Näin olen viime aikoina tehnyt. Eilen lähdin mieheni kanssa opiskelemaan markkinointia tai ainakin hakemaan vinkkejä siihen itse Raution Pasilta, Tuplaamon mieheltä. Heidän Markkinointi-iltama-kiertue oli keskiviikkoiltana 15.3.2017 Oulussa.

Entisenä äidinkielen opettajana kiinnitän aina huomiota ensimmäisenä esiintymistaitoihin – miten esittäjä elehtii, miten käyttää ääntään, ottaako katsekontaktia, kertooko asian ymmärrettävästi, koostaen sekä kerraten. Tarinallistaminen on nykyaikana noussut arvoon arvaamattomaan varsinkin sisällöntuottamisessa. Jokaisesta meistä on mukava kuunnella tarinoita, joissa kerrotaan niistä arkielämän asioista hieman (ehkä) suurennellen ja dramatisoiden. Sillä tavalla pääsee helposti kuuntelijoiden ihon alle – Pasi käytti tätä taitoa varsin taitavasti hyväkseen. Katsekontakti, elehtiminen sekä äänen vaihtelut pitivät meidät kuuntelijat kyllä hereillä. Tarinoiden kautta myös illan anti jäi mieleen helposti + mukana oli kiva ohjevihkokin, jonka kautta pystyi seuraamaan illan annin etenemistä. Täytyy sanoa, että hän on löytänyt hommansa, missä osaamisen voi käyttää edukseen.

Aloittelevana copywriterina ja sisällöntuottajana sain mukavia oppeja: Mihin minun tulee panostaa, että pääsen sinne Googlen etusivulle ja asiakkaideni tietoisuuteen? Olenkin kirjoittanut SEOsta ja sitä pitää vielä kehittää entisestään. Kiitos tosin kaikille ystävilleni, jotka olette jakaneet sivustoani eteenpäin. Jatkakaa arvokasta hommaa! Vielä on nähtävä vaivaa ja rakennettava tätä pakettia, että tulen paremmaksi asiantuntijaksi digitaalisessa ja sähköisessä markkinoinnissa ja sisällöntuottamisessa sekä kaikkien tietoisuuteen.

Pitää määrittää, mikä on se minun lihapulla-annos?

Osa illan annista oli tuttua tavaraa. Mukaan mahtui sellaisia hetkiä, kun mielessäni taputin selkääni, että: ”HEI! Mä olen tehnyt tuon jo! Isot tuuletukset!” Toisaalta tuli myös hetkiä, kun huomasin, että: ”Ai! Sen voi tehdä noinkin. Enpä tiennyt tuota.”

Ennen kotiinlähtöä tutustuin muutamaan tapahtumassa olleeseen henkilöön ja vaihdoimme käyntikortteja keskenämme. Kun esittelin palveluni heille, huomasin, että sisällöntuottajalle olisi tarvetta, joten jatkan tätä arvokasta työtäni. Jotenkin uutta puhkua sain illasta, vaikka kotiin saavuinkin märin jaloin – keväinen loska rokkaa!