Tekstejä digitaaliseen maailmaan – Writing a copy to digital world | Hennaksi

Seison perjantaiaamuisin ihmisten edessä kertomassa omasta työstäni. Pohdin ennen omaa vuoroani, miten kerron lyhyesti omasta yrityksestäni ja omista tuotteistani. Miten kerron käyttäjäystävällisesti – UX-tavalla – omista palveluistani? Lopulta suustani pääsee, että kirjoitan tekstejä digitaaliseen maailmaan. Sitä minä työkseni teen.

Mitä nämä tekstit ovat, joita kirjoitan tekstejä digitaaliseen maailmaan? Ne ovat mm. tapahtumaan liittyvää viestintää. Aloitin hyväntekeväisyysprojektin syksyllä ja sen sisäistäminen on vaatinut oman aikansa. Perustimme oman tiimimme, tiimi on laaja ja siellä on uskomattomasti osaamista. Harmittelen vain, että en oman työni ohella ole ehtinyt antaa sille niin paljon kuin olisin toivonut, mutta yritän enemmän tulevaisuudessa. Mielestäni on upeaa, että TEDx tulee Ouluun!

I have a new project – TEDxOulu

Lately I have been doing part of my week in English. I joined the social media group for TEDxOulu conference, which is held here at Oulu at the end of January 2020. The whole group is mostly foreign, mainly English speaking people. When you are doing this kind of an event, that is what you’ll mainly get. If you haven’t heard about TED, then you should watch this link and educate yourself. I have been a big fan of TEDx a long long time. There you can really learn, that you can do miracles under 20 minutes.

With that Social Media Team, we gathered together and planned, what should we write to digital world – to Facebook, to Instagram and to Twitter. We now have nice ideas, how to promote the TEDxOulu event, how to bring it closer to people here in Oulu business life, closer to promoters and sponsors, speakers and people, who are interested of the event and its theme ”Arctic Matters”. We decided to try few things out and see how people respond to those.

I have a request for you: Go and see what we have done and please, tell us, what you would want to see more and what could be a good idea. If you have an idea of a sponsor, who would be interested of this, please tell us.

What is TEDx and why Oulu?

If you wonder, why Oulu, then you should really look in the mirror and ask why not. We have Air Guitar, we have the Polar Bear Pitching. Those have brought foreiners to Finland and to Oulu. There are a lot of international interest focused on these events. So TED is a great fit here. TED gives us more – TED is for promoting the new way to see things, for the big idea, for a tech demo, for a performance, for a statement or for just to wonder the way people do things today. Like I said, 20 minutes is a short time, but you can do miracles. You’ll get much more than just a pitch.

We have nine very different people speaking about topics, which are connected together even though you wouldn’t understand it at first. Main topic is very current topic novadays – Arctic Matters. How arctic matters to you? So our speakers answer to this question with their own way. It can be your own voice, next generation based or just about how to do presenting and how to assure audience behind your words. You own way to do things is the most important way.

You can learn more about TEDx from here: https://www.ted.com/watch/tedx-talks. Link goes to place, where you can watch all those videos related to TEDx. My own favorite is Elizabeth Gilbert: Success, Failure and the Drive to Keep Creating.

Tapahtumaviestintää | Hennaksi

Tapahtumaviestinnän tekijöitä on yhtä paljon kuin tapahtumiakin. Osaamista ja ammattitaitoa on rutkasti tarjolla. Tärkeintä on aloittaa kuitenkin viestintä ajoissa halutulle kohderyhmälle etukäteismarkkinoinnin avulla ja muistaa lopuksi osallistujia toimivalla jälkimarkkinoinnilla. Tapahtumaviestintä on nimenomaan tapahtuman näkyväksi tekemistä kirjoittamalla tekstejä digitaaliseen maailmaan. Kirjoitin aiheesta blogipostauksen, joten se kannattaa kurkata, kun suunnittelet tapahtumaviestintää.

Henna Eklund | Sisällöntuottaja ja viestinnän ammattilainen (Oulu, Finland)