Blogi

Kun haluat vahvistaa viestintääsi, muista, että mielenkiintoisen yrityksen viestinnässä korostuvat juuri sisällöt – tarina, merkitykset, tarttumapinta. Jokainen yrityksen jakama viesti asiakkaalle tai yhteistyökumppanille on osattava rakentaa sitouttavasti. Hyvin suunniteltu sisältö tarinallistaa yrityksen palvelut asiakkaan suuhun sopivaksi, tarpeita kutittelevaksi ja mielikuvia herättäväksi. Sama tarve on niin...

Yhä useammin törmään verkkosivuilla tai uutisissa uutisointiin siitä, kuinka meidän pitäisi pyrkiä pois tuhlaavasta kulttuurista ja kohti minimalismia. Esimerkiksi Helsingin Sanomien juttu Tiina Malisesta oli varsin pysäyttävä. Olen aina ihaillut tätä suuntausta. Kuulin siitä 2010 ja sen jälkeen olen pyrkinyt valinnoissani aina tuohon. Siitä tulinkin...

Olen kesälomalla käynyt lävitse ja kurkkinut eri alojen yritysten Facebook-sivuja. Olen huomannut yhden todella mielenkiintoisen seikan: Miksi niitä ei personoida? Miksi niitä ei laiteta yrityksen näköiseksi? Joistakin puuttuu jopa kansikuva, joistakin profiili tai muuten tiedot yrittäjästä itsestään. Päätin koostaa tänne muutaman vinkin, joilla yrityksen Facebook-sivut...

Seisoin viime viikolla erään läheisen S-Marketin kassajonossa. Odottelin vuoroani rauhallisesti, ja silmäni seurailivat tekstejä lähistölläni. Se on aika normaalia minulle, koska olen kiinnostunut niistä + kuljen kieltämättä punakynä automaattisesti kainalossani. (#punakynäpaholainen) Huomasin jälleen, kuinka osaan erottaa toisistaan yrityksen pääkonttorista tulleet viestit ja kaupan omistajalle tai...

Seisoin eilen jälleen kouluttamassa sisällöistä ja markkinoinnista, kuinka ne synkkaavat yhteen. Hieman viljelin joukkoon myös kielijuttuja, punakynäpaholainen kun olen. Kun markkinointia tehdään, olennaista on aina pohtia, kuinka sisältö sopii yleisölle eli kohderyhmälle. Markkinointiviestintä palvelee aina siis käyttäjää - se tiedottaa, herättää tunteita sekä synnyttää aina...

Pohdin markkinoivan kirjoittamisen ydintä, kun kävin pitämässä alkuviikosta Tampereella viestinnän koulutuksen sujuvasta tekstintuottamisesta työelämän tarpeisiin. Kiitos Markkinointi-instituutille, että olette ottaneet minut mukaan vahvuuteenne. Kun keskustelin luennolla osallistujien kanssa, yleisenä asiana oli juuri kerronta, kuvaus ja asian esittäminen markkinoivan kirjoittamisen keinoin. Mitä on markkinoiva kirjoittaminen? Siihen...

Olen verkkokurssien hekumassa, mutta emmin. Lähtisinkö videoiden maailmaan? Pitäisikö minunkin mennä sinne, minne moni muu on ehtinyt jo edelläni? Olisiko minulla jotain annettavaa? Kiinnostuisivatko ihmiset opettamistani aiheista? Nämä ovat yleisiä kysymyksiä, kun pohditaan verkkokurssin perustamista. Päätin noin kuukausi sitten, että se on suuntani. Luin...

Törmäsin yrittäjien Facebook-ryhmässä keskusteluun siitä, millä tavoin yrittäjät edistävät myyntiään. Eräs ryhmän jäsen aloitti keskustelun ja pyysi toisia laittamaan "ideoita tiskiin". Mitä muita myyntiä edistäviä asioita on kuin tarjoukset? Luin vastaukset ja siellä nostettiin esiin ihan hyviä pointteja. Puhuttiin ikuisten alennusmyyntien merkityksestä, nopeista toimitusajoista, omituisesta...

Kun teet työnhakua, eteen saattaa tulla SE ilmoitus, joka saa sinut henkäisemään: "Wau! Tuossa on juuri sellainen ilmoitus, minne haluaisin lähettää hakemuksen." Paneudut hetken ilmoitukseen, esiin nousee muutama oudompi sana. Googlaat sanat, pohdit samalla, miten voisin osaamisellasi ja työkokemuksellasi täyttää hakemuksessa esiin nostetut ominaisuudet ja...