Ohjeistus

Viimeiset puoli vuotta ovat olleet monipuoliset. Korona vei yritysten toiminnan verkkosivuille, verkkokauppoihin sekä sosiaaliseen mediaan. Näkyvyyttä tuli lisätä rutkasti sinne, missä asiakkaat viettivät etäpäivänsä. Toiminnan piti näkyä verkon välityksellä eteenpäin. Osaaminen, mitä verkkokaupoissa vaaditaan, ei ole vain kirjoittamista, vaan verkkokaupan tuotekuvausten kanssa vaaditaan laajempaa näkemystä...

Koulutin aktiivisia naisyrittäjiä eräs päivä bloggaamisesta. Blogi on oivallinen työkalu moneen tarpeeseen ja siitä syystä sillä on useita erilaisia nimiäkin. Nykyään blogi on tuttu genre, kun pohditaan tekstejä, joita luemme ja sivuamme arjessamme. Blogi on väline, jonka avulla voimme käsitellä monipuolisesti toimialamme ajankohtaisuuksia sekä esittää omat...

Kesällä pyöräilijöiden määrä kasvaa runsaasti varsinkin täällä Oulun seudulla. Pyöräteillä näet heitä runsaasti. Kun ylitän koirieni kanssa vilkkainta väylää, on pakko tarkistaa useampaan kertaan, onko pyöräilijää tulossa vasemmalta tai oikealta. Pidän myös itse pyöräilystä, ja teen sitä mielelläni sään salliessa. Ajelin eräänä päivänä takaisin kotiin...

Työelämä on oppimista ja opiskelua. Mikään ei tuo suurempaa nautintoa kuin huomata jokin uusi hyödyllinen tietotaito, opiskella sen käyttö ja päästä kokeilemaan sitä monipuolisesti käytännössä. Kun sen jälkeen vielä huomaa, että hallitset sen loistavasti siitä eteenpäin + pääset opastamaan jotain toista sen käytössä onnistuneesti -...

Olen kesälomalla käynyt lävitse ja kurkkinut eri alojen yritysten Facebook-sivuja. Olen huomannut yhden todella mielenkiintoisen seikan: Miksi niitä ei personoida? Miksi niitä ei laiteta yrityksen näköiseksi? Joistakin puuttuu jopa kansikuva, joistakin profiili tai muuten tiedot yrittäjästä itsestään. Päätin koostaa tänne muutaman vinkin, joilla yrityksen Facebook-sivut...

Seisoin eilen jälleen kouluttamassa sisällöistä ja markkinoinnista, kuinka ne synkkaavat yhteen. Hieman viljelin joukkoon myös kielijuttuja, punakynäpaholainen kun olen. Kun markkinointia tehdään, olennaista on aina pohtia, kuinka sisältö sopii yleisölle eli kohderyhmälle. Markkinointiviestintä palvelee aina siis käyttäjää - se tiedottaa, herättää tunteita sekä synnyttää aina...

Tuijotan kameran linssiä ja näen, kuinka punainen valo vilkkuu siinä merkkinä siitä, että kuvaus on päällä. "Apua! Mitä minä sanon tällä videolla?" Jostain syystä suutani kuivaa, en saa selvää lausetta päähäni. Ajattelin, että keksin kyllä sanottavaa, mutta nyt en voi tehdä sitäkään. Olisiko tätä pitänyt...