"Minäpä kerron sen Hennaksi"

Blogi

Olen viestinnän moniosaaja ja ”ikiharjoittelija”. Kiinnostukseni tekstintuottamista sekä suomen kieltä kohtaan ei katoa koskaan. Kirjoittelen blogiini huomioita viestinnästä – tavoista eri ympäristöissä ja ajankohtaisuuksista. Lisään matkaan myös kokemuksiani ja näkemyksiäni.

Koronavirus on vienyt työpaikkojen kokoukset ja yleisen muunkin viestinnän suoraan etäyhteyssovelluksiin, kuten Teams tai Skype, ja koulutukset pidetään Zoom-pohjaisesti. Tämä on ainakin oma kokemukseni tästä ajasta. Miten teillä? Etätyöskentely vaatii toimivat etätyövälineet. Olen viimeisten viikkojen aikana istunut useammassa etäkokouksessa. Keräsin blogiin vinkkejä ja huomioita, miten etäkokouksen...

Yritysmaailmassa tulee hetkiä eteen, jolloin on aika hyville uutisille ja myös aika huonoille uutisille. Korona-epidemiaa seuratessani olen seurannut aktiivisesti myös yritysten tapaa uutisoida korona-viruksen aiheuttamista muutoksista yrityksen toiminnassa. Siitä syystä päätin kirjoittaa blogikirjoituksen aiheesta, milloin on hyvä aika kertoa hyvät ja huonot uutiset. Tiedätkö sinä? Korona...

Äidinkielen opettajana en pääse koskaan perushimostani eroon eli sisältöjen läpikäynnistä, oikoluvusta ja punakynä kädessä kulkemisesta. Sosiaalista mediaa sekä erilaisia julkisia kirjoitussivuja läpikäydessäni teen sitä vähän kuin itsestään. Huomioin, miten tekstit on rakennettu, mikä niissä on erinomaista ja mikä kaipaa kehitettävää. Tarjoan myös yrityksille tätä palvelua...

Kirjoitin aiemmin blogin, millainen on hyvä sähköpostiviesti. Se sopii yhteen tämän aiheen eli sidosryhmäviestinnän ja seurannan kanssa. Millaista on toimiva sidosryhmäviestintä? Toiseksi nostan esiin seurantatietojen eli analytiikan merkityksen sidosryhmäviestinnän tehostamisessa. Yritysten tarve teksteille ei lopu koskaan. Jokaiselle meistä on tärkeää juuri oma aika, oma tahti. Aina emme ehdi reagoimaan...

Kun haluat vahvistaa viestintääsi, muista, että mielenkiintoisen yrityksen viestinnässä korostuvat juuri sisällöt – tarina, merkitykset, tarttumapinta. Jokainen yrityksen jakama viesti asiakkaalle tai yhteistyökumppanille on osattava rakentaa sitouttavasti. Hyvin suunniteltu sisältö tarinallistaa yrityksen palvelut asiakkaan suuhun sopivaksi, tarpeita kutittelevaksi ja mielikuvia herättäväksi. Sama tarve on niin...

Yhä useammin törmään verkkosivuilla tai uutisissa uutisointiin siitä, kuinka meidän pitäisi pyrkiä pois tuhlaavasta kulttuurista ja kohti minimalismia. Esimerkiksi Helsingin Sanomien juttu Tiina Malisesta oli varsin pysäyttävä. Olen aina ihaillut tätä suuntausta. Kuulin siitä 2010 ja sen jälkeen olen pyrkinyt valinnoissani aina tuohon. Siitä tulinkin...