Hennaksi | Henna Eklund Tapahtumaviestintä on oma taiteenlajinsa | Hennaksi

Tapahtumaviestintä on oma taiteenlajinsa | Hennaksi Tapahtumaviestintä

Mitä palvelu sisältää?

 

tapahtumaviestintä  |  yritystapahtumat  |  tilaisuudet  |  tiedottaminen on tehtävä suunnitellusti


 

Miten tapahtuviestintää tehdään? Mitä asioita tapahtumasta viestimisessä pitää ottaa huomioon? Mitkä ovat olennaisimmat asiat, kun tapahtuman viestintää suunnitellaan?

 

Jos olet viime tingan -ihminen, kannattaa ostaa tapahtumaviestintä talon ulkopuolelta. Tapahtumaviestinnässä nimittäin aikataulut sekä ajoitukset ovat ydinasioita. Yleisin kysymys onkin: Milloin kannattaa aloittaa viestintä? Jos aiot tehdä viestinnän oman työsi ohessa, kannattaa silloinkin viestintä tapahtumaan liittyen hankkia talon ulkopuolelta. Yleensä tapahtumaviestintä siirretään ns. väliaikatyöksi, ja silloin jälki ei ole kaunista.

 

Viime vuonna pääsin tekemään tapahtumaviestintää muutamaan otteeseen. BNI-verkostossa se on arkea kasvupäivien yhteydessä, pienimuotoisesti. JCI eli nuorkauppakamaritoiminnassa se kuului myös peruskauraan. Sitä oli mukava olla seuraamassa ja myös tekemässäkin. Siellä oppi ainakin sen olennaisimman seikan, mitä ei pidä koskaan unohtaa tapahtumaviestinnässä: suunnittelu sekä aikataulutus. Kun tietää, mitä tekee ja milloin, tapahtumaviestintää on helppo tehdä. Silloin sitä ei tarvitse stressata ja hienosäätöjä on mahdollista tehdä helposti. Lisäksi viestinnän mahdollinen automatisointikaan ei ole pahitteeksi.

 

Toinen seikka, mitä ei pidä unohtaa tapahtumaviestinnässä, on kohderyhmä. Kun tiedät, kenelle tapahtuma on tarkoitettu, osaat hieman arvioida myös, millainen viestintä voisi purra heihin. Kun kohderyhmä kokee olevansa tervetullut ja saavansa tapahtumasta jotain, he yleensä saapuvat paikalle. Näiden kautta on hyvä alkaa suunnitella tapahtumakaarta.

 

Tapahtumaviestintä toimivaksi Hennaksi

 

Tapahtumaviestinnän tekijöitä on yhtä paljon kuin tapahtumiakin. Osaamista ja ammattitaitoa on rutkasti tarjolla. Tärkeintä on aloittaa kuitenkin viestintä ajoissa halutulle kohderyhmälle etukäteismarkkinoinnin avulla ja muistaa lopuksi osallistujia toimivalla jälkimarkkinoinnilla. Kirjoitin aiheesta blogipostauksen, joten se kannattaa kurkata, kun suunnittelet tapahtumaviestintää.

 

 


Minulla oli ilo ja onni työskennellä Hennan kanssa Hyvinvointi-verkkosummitin hankkeessa. Ajatus järjestää työhyvinvointiin keskittyvä verkkosummit tuli vuoden alussa. Tiesin heti alussa, että tarvitsen hyvän copywriterin siihen hankkeeseen mukaan. Vaatimukset olivat kovia. Tärkein niistä oli ehkä se, että minun kirjoitustyylin piti säilyä eli olla hieman tuttavallinen ja leikkisä. Heti alussa hän joutui materiaalien, ideoiden ja tekstien vyöryn alle. Täytyy antaa kehuja – tuli pinnalle ja alkoi tuottaa hyvää tekstiä. Juttu josta en ymmärtänyt häntä varoittaa oli, että minulta tulee niitä parhaita ideoita usein viime hetkellä. Onneksi hän pystyi muokkautumaan ja elämään minun ideatulvan mukaan. Kun nyt summit on ohi, niin voin helpotuksella sanoa, että valintani meni nappiin 🙂 Suosittelen!

Tuuli Paaksi, Onnenportti –


 

 

Oletko suunnittelemassa tapahtumaa? Tarvitsetko osaavaa apua?

Kaipaatko apua some- tai verkkosivujen sisältöjen tuottamisessa?

Ota yhteyttä!

 

 

OTA YHTEYTTÄ!
© 2019 Hennaksi | Henna Eklund All Rights Reserved. Kaikki oikeudet pidätetään. Tietosuoja- ja rekisteriseloste + jotain evästeistä.