Hennaksi | Henna Eklund Uutiskirjeet viestinnässä | Hennaksi

Uutiskirjeet viestinnässä | Hennaksi Yksittäiset kirjoitustyöt

Mitä palvelu sisältää?

 

uutiskirje  |  viikkokirje  |  sidosryhmäviestintä | viestintää verkostoille


 

Tekstien tarve ei lopu koskaan. Jokaiselle meistä tärkeää on juuri oma aika, oma tahti. Kun viestintää tulee koko ajan kasvoillemme jokaisesta paikasta, se on niin teksti-, kuva- kuin videopainotteista. Aina emme ehdi reagoimaan saamiimme viesteihin, vaan niiden tulisi olla siellä odottamassa käyttöä. Tällaisia ovat esimerkiksi tekstit. Ne antavat nopeasti vaaditun tiedon, niiden lomaan voi helposti rakentaa ohjaaviksi elementeiksi linkkejä, kuvia sekä videoita. Tekstit ovat kuitenkin se punainen lanka, joka pitää viestin koossa, ohjaa kohdasta kohtaan.

 

Kirjoitin aiemmin blogin, millainen on hyvä sähköpostiviesti. Se kuuluu yhteen tämän aiheen kanssa eli mitä on hyvä sidosryhmäviestintä, uutiskirjepohjaisesti. Olennaista on muistaa kenelle viestitään, mitä viestitään, miksi viestitään ja mitä toivotaan vastapuolen tekevän. Kun tällaisia viestejä rakennetaan, noudatetaan usein uutiskolmiota. Opetin tätä asiaa usein opiskelijoilleni. Jos asia ei ole kiinnostava paperin puoleen väliin mennessä (yleensä otsikon, johdannon ja 1. kappaleen jälkeen), kirjeen lukeminen lopetetaan. Oletko tehnyt itse joskus vastaavaa?

 

Olen rakentanut näitä sähköpostiviestejä tukemaan yrityksen markkinointia. Kiinteistönvälitysfirmalle tein viestejä, jotka olivat pääosin markkinointia vapaina olevista kohteista, ja viestejä, joilla kerrottiin sidosryhmille sekä kiinnostuneille, miten eräs rakennusprojekti Etelä-Suomessa edistyy ja millaisia vaiheita on saatu loppuun. SuperLEDille tein kirjepohjia ihan viikkokirjeisiin sekä myös automaatioihin. Kun on selkeät sävelet eli viesteille on asetettu karkeat tavoitteet ja tarkoitteet, niiden tekeminen on yllättävän helppoa.

 

Kun tuotan Hennaksi viestisi, teen taustatyöt ja tutkimuksen kunnolla, että saan kiinni yrityksesi ideasta. Näin voin suunnitella ja kehittää yritystoimintaa tukevaa sisältöä, testata sisältöjen toimivuutta oikeissa kohderyhmissäsi sekä lopuksi julkaista sisällöt lukijoiden ahmittavaksi. Mielestäni jokaisella viestinnällä on perussyklinsä – tutki-rakenna-julkaise-mittaa ja jälleen tutkitaan, taas rakennetaan, julkaistaan ja sitten mitataan. Kaikissa yrityksesi viestintätarpeissa Hennaksi on tarvitsemasi digitaalisen sisällöntuotannon ammattilainen. Yrityksen arjessa – niin ison kuin pienenkin – tulee eteen tilanteita, jolloin sisältöjä olisi pitänyt tehdä, mutta aikaa ei ole. Kun ideoita olisi miljoona, tulisi niillä olla suunnitelma sekä tekijänsä. Olit sitten yksityisyrittäjä tai pk-sektorin tekijä, anna minun tulla avuksesi. Oma ääni hukkuu helposti, ja siksi Hennaksi tuo esiin sisällöissä persoonasi haluamallasi tavalla. Hennaksi maailma kuulostaa mielenkiintoiselta – tyytyväisyystakuulla.

 

Olen tehnyt mm. seuraavat julkaisut:

  • SuperLED.fi | Uutiskirjepohjat yksityisille ja yhteistyöverkostoille, lisäksi automaatioita eri asiakaskunnille.
  • Concept & Contact | Uutiskirjepohjat ja automaatio yrityskiinteistöistä. Lisäksi tein esitteet, joissa on lyhyesti tietoa vuokrattavana olevista tiloista.

 

 

Haluatko, että minä autan sinua uutiskirjeprojektissa tai luon automaation sidosryhmillesi?

Kaipaatko apua sidosryhmäviestinnässä?

Ota yhteyttä!

 

 

OTA YHTEYTTÄ!
© 2019 Hennaksi | Henna Eklund All Rights Reserved. Kaikki oikeudet pidätetään. Tietosuoja- ja rekisteriseloste + jotain evästeistä.