Hennaksi | Henna Eklund Blogi Hennaksi | Viestintää ja sisältöarkkitehtuuria

Viestintää ja sisällöntuotantoa | Hennaksi

Yrityksen Facebook-sivu kuntoon näillä vinkeillä

Olen kesälomalla käynyt lävitse ja kurkkinut eri alojen yritysten Facebook-sivuja. Olen huomannut yhden todella mielenkiintoisen seikan: Miksi niitä ei personoida? Miksi niitä ei laiteta yrityksen näköiseksi?

#punakynäpaholainen

Huomasin jälleen, kuinka osaan erottaa toisistaan yrityksen pääkonttorista tulleet viestit ja kaupan omistajalle tai työntekijälle jätetyt viestintävastuut.

Sisällöistä ”gurumarkkinointia” tarinalla

Kun tämä punakynäpaholainen alkaa rakentaa tekstejäsi, sinun ei tarvitse ajatella helppolukuisuutta. Se tulee automaattisesti, koska olen siinä aika pirun hyvä ammattilainen. (Nämä kaksi virkettä jäivät mieleesi, eikö?)

Mistä minä tiedän, kuka sinä olet? Mitä on markkinoiva kirjoittaminen?

Kun tekstejä kirjoittaa, kannattaa pohtia, mikä tieto kuuluu kaikille ja mikä tieto ei. Missä kanavissa markkinoiva kirjoittaminen on olennaista, missä taas ei?

Hennaksi verkkokurssien hekumassa

Lähtisinkö videoiden maailmaan? Pitäisikö minunkin mennä sinne, minne moni muu on ehtinyt jo edelläni? Olisiko minulla jotain annettavaa? Kiinnostuisivatko ihmiset opettamistani aiheista? Nämä ovat yleisiä kysymyksiä, kun pohditaan verkkokurssin...

”Millä edistää myyntiä? Alet ja tarjoukset?”

Törmäsin yrittäjien Facebook-ryhmässä keskusteluun siitä, millä tavoin yrittäjät edistävät myyntiään. Eräs ryhmän jäsen aloitti keskustelun ja pyysi toisia laittamaan ”ideoita tiskiin”. Mitä muita myyntiä edistäviä asioita on kuin tarjoukset?...

3 näkökulmaa työnhakuun

”Wau! Tuossa on juuri sellainen ilmoitus, minne haluaisin lähettää hakemuksen.” Paneudut hetken ilmoitukseen, esiin nousee muutama oudompi sana. Googlaat sanat, pohdit samalla, miten voisin osaamisellasi ja työkokemuksellasi täyttää hakemuksessa...

Mitä on tapahtumaviestintä?

Mitä tapahtumaviestintä on? Miksi tapahtumaviestintä usein unohdetaan tai se on vain ns. sivutuote itse tapahtumassa? Tapahtumaviestintä on muuttunut paljon viestintäkanavien monipuolistuttua. Viime vuonna pääsin tekemään tapahtumaviestintää muutamaan otteeseen. BNI-verkostossa...

5 tapaa, miten sisällöntuottaja ei kaappaa yritystäsi

”APUA! Sisällöntuottaja ei tiedä lainkaan, mitä minä haluan.” ”HEI! Nyt se kirjoitti tuon asian niin, vaikka mielestäni se olisi pitänyt olla toisin.” ”Hän antoi minulle ehdotuksen asiasta. Plääh. Julkaisen...

Apua! Mitä minä sanon tällä videolla?

Tuijotan kameran linssiä ja näen, kuinka punainen valo vilkkuu siinä merkkinä siitä, että kuvaus on päällä. Jostain syystä suutani kuivaa, en saa selvää lausetta päähäni. Ajattelin, että keksin kyllä...