sisällöntuottaminen Tag

Viime syksynä yhdistimme voimamme myös yritysmielessä mieheni kanssa. Kolilla Petri kysyi, tahdonko alkaa toimia osakeyhtiömielessä hänen kanssaan, ja vastasin myöntävästi. Niinpä Hennaksi-toiminimi ei enää varsinaisesti näy missään, vaan laskutus kulkee yhteisen osakeyhtiömme Elentari Oy:n kautta. Sain myös uuden tittelin ja minusta tuli yrityksemme luova johtaja....

Anteeksi, kun sanon tämän, mutta miesvoimaiset yritykset vasta nyt ovat hiljalleen heräämässä Instagramin, TikTokin sekä Pinterestin markkina-arvoon, kun taas naisvoimaisille yrityksille tämä on ollut jo arkea pidemmän aikaa. Visuaalisuus, kauneus sekä kuvien ja videoiden värittämä todellinen kuva yritysten tekemisestä on nyt entistäkin tärkeämpää. Se tekee...

Viimeiset puoli vuotta ovat olleet monipuoliset. Korona vei yritysten toiminnan verkkosivuille, verkkokauppoihin sekä sosiaaliseen mediaan. Näkyvyyttä tuli lisätä rutkasti sinne, missä asiakkaat viettivät etäpäivänsä. Toiminnan piti näkyä verkon välityksellä eteenpäin. Osaaminen, mitä verkkokaupoissa vaaditaan, ei ole vain kirjoittamista, vaan verkkokaupan tuotekuvausten kanssa vaaditaan laajempaa näkemystä...

Koulutin aktiivisia naisyrittäjiä eräs päivä bloggaamisesta. Blogi on oivallinen työkalu moneen tarpeeseen ja siitä syystä sillä on useita erilaisia nimiäkin. Nykyään blogi on tuttu genre, kun pohditaan tekstejä, joita luemme ja sivuamme arjessamme. Blogi on väline, jonka avulla voimme käsitellä monipuolisesti toimialamme ajankohtaisuuksia sekä esittää omat...

Viimeisen puolen vuoden aikana korona ajoi monen yrittäjän näkymään digitaalisesti. Lisäkäsille on ollut tarvetta useammassa paikassa, joten se on tuonut myös mukavasti töitä. Hennaksi olen sanonut jo kauan aikaa, että: "Etsitkö projektiin tai yhteistyökumppaniksi digitaalisen viestinnän ja markkinoinnin moniosaajaa, joka on vielä kirjoitustaitoinen punakynäpaholainen? Mielestäni...

Työelämä on oppimista ja opiskelua. Mikään ei tuo suurempaa nautintoa kuin huomata jokin uusi hyödyllinen tietotaito, opiskella sen käyttö ja päästä kokeilemaan sitä monipuolisesti käytännössä. Kun sen jälkeen vielä huomaa, että hallitset sen loistavasti siitä eteenpäin + pääset opastamaan jotain toista sen käytössä onnistuneesti -...

Äidinkielen opettajana en pääse koskaan perushimostani eroon eli sisältöjen läpikäynnistä, oikoluvusta ja punakynä kädessä kulkemisesta. Sosiaalista mediaa sekä erilaisia julkisia kirjoitussivuja läpikäydessäni teen sitä vähän kuin itsestään. Huomioin, miten tekstit on rakennettu, mikä niissä on erinomaista ja mikä kaipaa kehitettävää. Tarjoan myös yrityksille tätä palvelua...

Yhä useammin törmään verkkosivuilla tai uutisissa uutisointiin siitä, kuinka meidän pitäisi pyrkiä pois tuhlaavasta kulttuurista ja kohti minimalismia. Esimerkiksi Helsingin Sanomien juttu Tiina Malisesta oli varsin pysäyttävä. Olen aina ihaillut tätä suuntausta. Kuulin siitä 2010 ja sen jälkeen olen pyrkinyt valinnoissani aina tuohon. Siitä tulinkin...

Seisoin eilen jälleen kouluttamassa sisällöistä ja markkinoinnista, kuinka ne synkkaavat yhteen. Hieman viljelin joukkoon myös kielijuttuja, punakynäpaholainen kun olen. Kun markkinointia tehdään, olennaista on aina pohtia, kuinka sisältö sopii yleisölle eli kohderyhmälle. Markkinointiviestintä palvelee aina siis käyttäjää - se tiedottaa, herättää tunteita sekä synnyttää aina...

Tuijotan kameran linssiä ja näen, kuinka punainen valo vilkkuu siinä merkkinä siitä, että kuvaus on päällä. "Apua! Mitä minä sanon tällä videolla?" Jostain syystä suutani kuivaa, en saa selvää lausetta päähäni. Ajattelin, että keksin kyllä sanottavaa, mutta nyt en voi tehdä sitäkään. Olisiko tätä pitänyt...