yritysviestintä Tag

Työelämä on oppimista ja opiskelua. Mikään ei tuo suurempaa nautintoa kuin huomata jokin uusi hyödyllinen tietotaito, opiskella sen käyttö ja päästä kokeilemaan sitä monipuolisesti käytännössä. Kun sen jälkeen vielä huomaa, että hallitset sen loistavasti siitä eteenpäin + pääset opastamaan jotain toista sen käytössä onnistuneesti -...

Mitä tapahtumaviestintä on? Miksi tapahtumaviestintä usein unohdetaan tai se on vain ns. sivutuote itse tapahtumassa? Tapahtumista viestiminen on muuttunut paljon viestintäkanavien monipuolistuttua. Viime vuonna pääsin tekemään tapahtumaviestintää muutamaan otteeseen. BNI-verkostossa se on arkea kasvupäivien yhteydessä, pienimuotoisesti. JCI eli nuorkauppakamaritoiminnassa tapahtumaviestintä kuului myös peruskauraan. Sitä oli mukava...

Viime perjantaina tuli vuosi y-tunnusta eli toiminimellä tekemistä täyteen. Ainahan sen Ukko-kaudenkin voi laskea mukaan, mutta jotenkin se y-tunnus virallisti koko homman. Hennaksi ei enää ollut kevytyritys vaan oikea yritys. Pääsin tekemään itse koko sen kokonaisuuden. Mitä vuodesta on jäänyt käteen? Koko vuoden olen toiminut...

Perjantaina oli ensimmäinen kerta, kun pidin 10 minuutin mittaisen yritysesittelyn palveluistani toisille yrittäjille ja yrittäjiksi pyrkiville. Valmisteluun meni pari päivää, ja sisältöjä piti oikeasti ajatella, mitä tarkalleen haluan esitellä, mistä kerron heille ja miten saan kuvattua toimeni mahdollisimman tarkasti heille. Minulla oli kolme mahdollisuutta hoitaa se...

Useampi teistä on varmasti kohdannut verkkouutisissa tai painetussa lehdessä viime päivien suurimman surun aiheen - fyysikko Stephen Hawking kuoli 14.3. 76-vuotiaana, vaikka odotettu elinikä olikin vain muutama vuosi. Hän ylitti odotukset, hän ylitti muiden ihmisten asettamat rajat. Koska viestintä on lähellä sydäntäni, jäin pohtimaan, miten...

Ollessani opettaja opetin päivittäin yrityksen viestinnästä perusteita: Mitä on yritysviestintä, millaisiin asioihin tulisi siellä keskittyä, mihin aihealueisiin yritysviestintä jaetaan ja miten se saadaan toimivaksi? Jokainen yritys toimii suunnitelmallisesti, palvelut on paketoitu ja tuotteistettu sekä toiminta on tavoitteellista. Kun nämä ovat kunnossa, on helppo suunnitella viestintää....

Sain mahdollisuuden lähteä koulutukseen viime viikolla. Koulutuksen aiheena oli digiviestintä. Mielestäni mikään koulutus/valmennus ei ole pahitteeksi tai haitaksi, jos siitä saa edes sirusenkaan uutta tietoa. Tähän tavoitteeseen päästiin. Päivän kouluttajana oli mielenkiintoinen persoona, jonka kanssa olin aika monesta asiasta samoilla linjoilla. Kouluttaja oli Lena Halén Contentalta....

Viikolla julkaistiin viestinnän ammattilaisten tutkimus 2017. Tutkimus kartoitti viestinnän ammattilaisten työkuvaa ja ammattiosaamisen kehitystä. Lisäksi tutkimus nosti esiin asioita, jotka nousevat keskiöön tulevaisuudessa viestinnän asiantuntijoiden työnkuvassa. Yhä useammassa yrityksessä on tarvetta viestijöille, sisällöntuottajille, viestinnän ammattilaisille ja asiantuntijoille. Olen samaa mieltä. Kirjoitustaito on hiipunut hiljalleen, puhevaltaisessa työssä...

"Mitä sisällöntuottaja tekee?" Se on varmasti yleisin kysymys, mitä kuulen kentällä, kun esittelen yritystilaisuudessa itseni. Helpoin vastaus on: "Tuottaa erilaisia sisältöjä yrityksen tarpeisiin." Mutta yleensä ensimmäisen kysymyksen jälkeen kysytään: "Anna esimerkki sisällöistä, millaisia yleensä tuotat yrityksille."   Kun kysyt, miksi juuri sinä tarvitsisit sisällöntuottajaa, vastaukseni ei ole koskaan...